miércoles, 12 de junio de 2013

Sortida 16 de Juny, Montseny

Ara sí, per fi comença el bon temps.

Segona gran sortida de la temporada per a aquest diumenge en el que fugirem de la gran ciutat per endinsar-nos en la bellesa del Parc Natura del Montseny.

Tal i com vam fer l´any passat, quedarem a les 06:30h (al Cèntric) i marxarem en cotxe cap a la població de Sant Celoni, on es començarà la ruta. Com a novetat respecte a la etapa del any passat, farem el recorregut de manera inversa, és a dir, començant pel Collformic i acabant amb la ascensió (i posterior descens) del Santa Fe.

La segona novetat important és que enguany podrem triar entre dues opcions de ruta, una més llarga amb 150 kilòmetres i 3100 metres de desnivell i una altre més curta de 86 kilòmetres i 1750 metres de desnivell. En totes dues opcions es pujaran els citats Collformic i Santa Fe, encara que la opció curta s´estalviarà el sempre complicat pas per Sant Sadurní d´Osormort i el Serrat de Matamala. És a dir, un cop arribat a Seva la opció llarga girarà a esquerra en direcció Sant Miquel de Balanyà i la opció curta anirà a mà dreta en direcció Viladrau (tan Seva com Viladrau semblen ser les opcions ideals per fer la aturada). Com es pot veure al perfil, qui faci la llarga a més a més del Serrat de Matamala també pujarà el Coll de Ravell.

Aquí us deixo les altimetries dels dos ports més importants que repeteixo, es pujaran tant en la opció curta com la opció llarga:

Recorregut opció llarga: Sant Celoni - Santa Maria Palautordera - Sant Esteve Palautordera - Collformic - Seva - Sant Miquel de Balanyà - Taradell - Santa Eugènia de Berga - Sant Sadurní d´Osormort - Serrat de Matamala - Sant Hilari de Sacalm - Arbúcies - Santa Fe del Montseny - Campins - Sant Celoni

Recorregut opció curta: Sant Celoni - Santa Maria Palautordera - Sant Esteve Palautordera - Collformic - Seva - Viladrau - Santa Fe del Montseny - Campins - Sant Celoni

Distància: 150 kms (opció llarga) // 86 kms (opció curta)